Φιλί από μέντα κι άψινθο
Σε μια στροφή του δρόμου, συγκρούστηκα
μ' ένα φιλί από άψινθο
μ' ένα φιλί από μέντα
μ' ένα φιλί κι από τα δυό.
Η μια άκρη από τα χείλη μου να κλαίει άρχισε
κι η άλλη να γελά.
Τις ένωσα και βγήκα απ' τη στροφή.
μ' ένα φιλί από άψινθο
μ' ένα φιλί από μέντα
μ' ένα φιλί κι από τα δυό.
Η μια άκρη από τα χείλη μου να κλαίει άρχισε
κι η άλλη να γελά.
Τις ένωσα και βγήκα απ' τη στροφή.
Έμειναν το φιλί από άψινθο και το φιλί από μέντα,
ν' αναζητούν άλλον ταξιδευτή.
Από την ποιητική συλλογή, Το Ασυγκίνητο Ποτάμι
Έφτασαν στην άκρη της προβλήτας,
μα συνεχίζουν
και η προβλήτα γίνεται γέφυρα
για χάρη τους,
γι’ αυτά τα βήματα που επιμένουν να φτάσουν απέναντι.
Έφτασαν στην άκρη της προβλήτας,
μα συνεχίζουν
και η προβλήτα γίνεται γέφυρα
για χάρη τους,
γι’ αυτά τα βήματα που επιμένουν να φτάσουν απέναντι.
Από την ποιητική συλλογή, Ένα Αδιαπραγμάτευτο Σούρουπο
Ο Χρήστος Παπουτσής απαντά σε 5+1 ερωτήσεις του Τέχνης τόπος
1. Είναι η ιατρική μια μορφή ποίησης;
Η ιατρική είναι επιστήμη. Μια επιστήμη που για να είναι αποτελεσματική, εκτός των άλλων απαιτεί τον συνδυασμό της ενσυναίσθησης με την συναισθηματική αποστασιοποίηση.
Η ποίηση είναι τέχνη. Με «αλεξίσφαιρα γιλέκα» ποίηση δεν γίνεται.
Αυτές και άλλες διαφορές μπορώ να βρω, εννοείται ότι ίσως κάνω λάθος, που με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι άλλο ιατρική και άλλο ποίηση.
Βέβαια ακόμη δεν μπορώ να απαντήσω στο ερώτημα «γιατί πολλοί ποιητές γίνονται ιατροί;»
2. Ανάμεσα στο θέατρο και την ποίηση ποια γραφή σας ταξιδεύει περισσότερο;
Στα θεατρικά έργα που προσπαθώ να γράψω, η ποίηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι- με αρκετά ποιήματα ενσωματωμένα στην κάθε ιστορία. Έχουν επομένως τα ταξίδια μου και με τις δυο μορφές λογοτεχνίας πολλά κοινά σημεία, αν όχι και προορισμό.
3. Μπορεί η συγγραφή να είναι επάγγελμα;
Η λογοτεχνία μπορεί να είναι επάγγελμα. Απλώς τότε ο δημιουργός έχει να αντιμετωπίσει και τον δράκο του βιοπορισμού.
4. Πιστεύετε ότι οι δυσκολίες που ζουν οι λαοί στις μέρες μας, όπως η φτώχεια, ο εγκλεισμός, ο πόλεμος θα οδηγήσουν στην εμφάνιση γραφών ανάλογων των μεγάλων μας ποιητών όπως ο Λειβαδίτης ή ο Ρίτσος, που θεωρούνται επαναστατικοί ποιητές;
Κάλεσμα, μελέτη και ζωή χρειάζεται κάποιος για να δημιουργήσει ως ποιητής. Εάν το αποτέλεσμα θα χαρακτηρισθεί ως σημαντικό, αυτό το κρίνουν άλλοι. Η ζωή σ’ αυτούς τους καιρούς ευνοεί την ποιητική δημιουργία δυστυχώς. Δυστυχώς, διότι είναι οι καιροί της θλίψης και «οι ποιητές είναι πλασμένοι από θλίψη».
5. Τον τελευταίο καιρό γίνεται πολύς λόγος για φαινόμενα λογοκλοπής στο διαδίκτυο. Πιστεύετε ότι είναι κάτι που θα έπρεπε να τιμωρείται αυστηρά;
Πρέπει να περιοριστεί, τουλάχιστον. Ίσως όταν διαπιστώνεται, η πρώτη κίνηση να ήταν η απαίτηση από εκείνον που δημοσιεύει κείμενα χωρίς την άδεια του δημιουργού ή χωρίς τουλάχιστον το όνομα του δημιουργού, να αναφέρει τον δημιουργό ή να τα κατεβάσει. Μετά υπάρχουν και άλλα βήματα, ανάλογα με την σοβαρότητα της κατάστασης.
Βέβαια, και για να συνδέσω την απάντηση με το πιο κάτω αναφερόμενο θεατρικό μου έργο, σύντομα θα πρέπει κάποιοι δημιουργοί να προστατεύονται και από την λογοκλοπή από την Τεχνητή Νοημοσύνη.
(5+1) Μιλήστε μας για το τελευταίο σας έργο. Τι πραγματεύεται. Πού το βρίσκουμε; Θα ανέβει σε κάποια σκηνή;
Πρόκειται για το θεατρικό «Εκτός Λειτουργίας», εκδόσεις Οσελότος, 2023. Ως βιβλίο το βρίσκετε στα βιβλιοπωλεία του κέντρου της Αθήνας, σε όλα τα άλλα με παραγγελία, καθώς και στον «Οσελότο». Σε θεατρική σκηνή ίσως να υπάρξει στο μέλλον. Ως ιστορία του φανταστικού, την συναντάμε στο μέλλον που οσονούπω γίνεται παρόν, πραγματικότητα, και μας βρίσκει απροετοίμαστους. Και όπως γράφω στο οπισθόφυλλο του βιβλίου
«Η Roberta, ποιήτρια και σπουδάστρια της Σχολής Λόγου και Θεάτρου, είναι επιφορτισμένη με την παρακολούθηση ενός συμφοιτητή της. Κάποια στιγμή, αυτός την προκαλεί σε έναν διαγωνισμό μεταξύ τους, όπου μια δυσάρεστη έκπληξη την περιμένει.
Ξέχασα να σας πω ότι ο συμφοιτητής της Roberta είναι Άνθρωπος…»
Ο Χρήστος Παπουτσής γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται ως ιατρός παθολόγος. Ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί σε λογοτεχνικά περιοδικά και ιστολόγια, έχουν παρουσιαστεί σε λογοτεχνικά συνέδρια, έχουν συμπεριληφθεί σε ποιητικές ανθολογίες και εγκυκλοπαίδειες, και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά, τα ουκρανικά και τα σερβικά. Είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών και της Ελληνικής Εταιρείας Ιατρών Λογοτεχνών.
Έργα του:
Ποίηση
Μετά το τέλος τ’ Ουρανού, Άνεμος Εκδοτική, 2013.
Λήθη η αυτοκράτειρα του Κόσμου, Άνεμος Εκδοτική, 2014.
Δάκρυα σε Ουράνιες Θάλασσες, Άνεμος Εκδοτική, 2016.
Το ασυγκίνητο ποτάμι, Εκδόσεις Δρόμων, 2018.
Ένα αδιαπραγμάτευτο σούρουπο, Εκδόσεις Οσελότος, 2021.
Θεατρικά
Λικέρ Μανταρίνι, Εκδόσεις Οσελότος, 2022.
Εκτός Λειτουργίας, Εκδόσεις Οσελότος, 2023
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου