"Το ρόλο μας τον διαλέξαμε οι ίδιοι εμείς – την πρώτη μέρα που διστάσαμε να πάρουμε μια απόφαση ή που σταθήκαμε εύκολοι σε μιαν αναβολή. Όλα όσα αρνηθήκαμε – αυτό είναι το πεπρωμένο μας." Τάσος Λειβαδίτης, "Αλλά κάτεχε ότι μονάχα κείνος που παλεύει το σκοτάδι μέσα του θα ‘χει μεθαύριο μερτικό δικό του στον ήλιο." Οδυσσέας Ελύτης, "Κανένας δεν έχει δικαίωμα να εξουσιάζει τα μάτια μου, το στόμα μου, τα χέρια μου, τούτα τα πόδια μου που πατάνε τη γης" Γιάννης Ρίτσος, "Σ’ αυτόν τον κόσμο που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει να αναζητήσουμε τον άνθρωπο όπου κι αν βρίσκεται." Γιώργος Σεφέρης

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Αθανάσιος Νασιόπουλος, Στοχασμοί


Φίλες και φίλοι με το ξημέρωμα του νέου χρόνου, άλλη μια φρικτή γυναικοκτονία, άλλη μια δολοφονία παιδιού από την ίδια τη μάνα του, άγριο bullying στα σχολεία, στις πλατείες, στην οικογένεια, ο χουλιγκανισμός στα γήπεδα, η αναρχία στους δρόμους. Η οπλοφορία κοντεύει να γίνει απόδειξη ανδρισμού και ισχύος. Τόσες οι εγκληματικές συμπεριφορές και τα συγκλονιστικά που συμβαίνουν στην κοινωνία μας και εγώ αναρωτιέμαι αν σε αυτή την πολιτεία:

Ακούει κανείς;
Αισθάνεται κανείς;
Αναρωτιέται κανείς που πορευόμαστε ως συλλογικότητα;
Ποιο είναι το αξιακό μας φορτίο;
Ποια είναι τα πρότυπα που προβάλλονται για κοινωνική ανέλιξη, ιδιαίτερα της νεολαίας, ενδιαφέρεται κανείς;
Για τον ηθικό ξεπεσμό και τη βαρβαρότητα ντρέπεται κανείς;
Για την αποστασιοποίηση από την καθημερινότητα και τα κοινωνικά δρώμενα μεγάλων κοινωνικών στρωμάτων πυρώνει το αυτί κανενός;
Ο έρποντας φασισμός, που εν πολλοίς καλλιεργείται, ο καλλιεργούμενος υπόγεια ρατσισμός, ενοχλεί κανένα;
Τις κραυγές του κόσμου τις αφουγκράζεται κανείς;
Υπάρχει στοιχειώδης ενσυναίσθηση;
Οι τόσες εξουσίες, εκτελεστική, νομοθετική, δικαστική, εκκλησιαστική, νοιώθουν την ανάγκη να ψάξουν τις αιτίες;

Μήπως φταίει, προβληματίζομαι εγώ τώρα, η αποκοινωνικοποίηση, η ανεργία, η φτώχεια, η περιθωριοποίηση στρωμάτων της κοινωνίας, τα δόγματα ανταγωνισμού και ισχύος που επικρατούν σε όλα τα επίπεδα. Μήπως φταίει το μοντέλο πολίτη που προωθεί η τηλεόραση, η οποία μετατρέπεται μέρα με τη μέρα σε εκηβόλο όπλο συνειδήσεων; Εκπομπές μελετημένες να εθίζουν τον πολίτη σε μια ελαφρομυαλιά και να τον προετοιμάζουν - εκπαιδεύουν για την ανοχή ενός νέου εγκλήματος.

Μήπως η διάλυση της οικογένειας, η ανύπαρκτη κοινωνική παιδεία, μήπως η διάλυση του σχολείου που έχει καταντήσει τον δάσκαλο και τον καθηγητή απλό ηθοποιό στην αίθουσα χωρίς δυνατότητα ακόμα και παρατήρησης στο μαθητή, μήπως η ρημαγμένη κοινωνική συλλογικότητα που έχει φθάσει στα όρια της αναλγησίας ώστε κανένας να μην σέβεται κανένα είναι μια αιτία; Μήπως η ανάπηρη και ελεγχόμενη δικαιοσύνη που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη σε κανένα πολίτη (εκτός από τα funds που έχουν τις υπέρ τους αποφάσεις σε μια εβδομάδα), μήπως ο αμειβόμενος χουλιγκανισμός, τον οποίο η επίσημη πολιτεία δεν τολμά να τον αγγίξει διότι οι ολιγάρχες, τα αφεντικά του είναι και καναλάρχες, εκδότες εφημερίδων, πολιτικοί παράγοντες είναι βασική επίσης αιτία στο ξεστράτισμα; Η κατά κοινή ομολογία μη σωστά εκπαιδευμένη αστυνομία μήπως είναι ακόμα μια παράμετρος;

Μήπως τέλος – ίσως έπρεπε να το αναφέρω πρώτο – το κακό παράδειγμα της πολιτείας και των πολιτικών παραγόντων που επωφελούνται της ασυλίας του νόμου (έχουν το ακαταδίωκτο υπουργοί, βουλευτές, τραπεζίτες, μέλη επιτροπών, ουκ έστι αριθμός… κλπ.) είναι μια τρίτη παράμετρος; Έτσι ποιος πιστεύει ότι υπάρχει ισονομία και ισοπολιτεία στην απόδοση του δικαίου. Ότι θα εξιχνιαστούν τα μεγάλα εγκλήματα; Ήδη είναι σε πλήρη εξέλιξη η συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών. Μεθοδεύσεις επί μεθοδεύσεων για τη υπόθεση του βιασμού της ανήλικης στον Κολωνό με στόχο τη συγκάλυψη, φαίνεται ότι εμπλέκονται πολιτικοί παράγοντες, είναι επίσης σε εξέλιξη.

Ακόμα και η πλήρης υποτέλεια των κυβερνητικών αποφάσεων στα κελεύσματα των ισχυρών, το έλλειμμα αξιοπρέπειας αποτελούν κακό παράδειγμα διαπαιδαγώγησης μιας κοινωνίας που χρόνια τώρα στενάζει και νοιώθει ότι υπάρχει από τύχη.
Αν συνεχίσουμε έτσι απλά όλο και πιο συχνά θα ακούμε για βαρβαρότητες, βιασμούς, δολοφονίες, ναρκωτικά και θα λέμε μη χειρότερα. Μήπως σε αυτή τη χώρα κάποιοι θέλουν να επιβεβαιώσουν τη ρήση Γάλλου στοχαστή ότι «ο άνθρωπος είναι και δόξα και ντροπή του σύμπαντος»; Αν συνεχίσουμε έτσι σε λίγο δεν θα μιλάμε για κοινωνία αλλά για «κτηνωνία». Είναι ήδη αργά. Ας αφυπνιστούμε ως κοινωνία, ως πολιτεία, ως εκκλησία, πριν είναι τελείως αργά και ο δρόμος χωρίς επιστροφή.

Αθανάσιος Νασιόπουλος
10/01/2024

     

Ο Αθανάσιος Νασιόπουλος γεννήθηκε το 1953 στην Αμαλιάδα Ηλείας, οι ρίζες του όμως είναι Καλαβρυτινές. Είναι σήμερα Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από όπου αφυπηρέτησε τον Αύγουστο του 2021
από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών. Πέραν του εκπαιδευτικού έργου προσέφερε τις υπηρεσίες του σε πολλές ιδρυματικές θέσεις του Πανεπιστημίου και του πρώην ΤΕΙ Αθήνας.
Έλαβε το Πτυχίο Φυσικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1976 και το Διδακτορικό του τίτλο το 1979, από το Πανεπιστήμιο Paris XI στους τομείς της Ηλεκτρονικής Υψηλών Συχνοτήτων και των Τηλεπικοινωνιών. Εργάστηκε έκτοτε πλέον των 15 ετών ως Μηχανικός Τηλεπικοινωνιών, υπεύθυνος Έρευνας και Ανάπτυξης σε μεγάλες εταιρίες στη Γαλλία όπου έζησε πολλά χρόνια και στην Ελλάδα όπου επέστρεψε το 1985.
Διαθέτει πολλές και σημαντικές δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων στα πεδία που θεραπεύει. Το επιστημονικό του έργο αναγνωρίζεται με πλήθος ετεροαναφορών άλλων επιστημόνων και είναι συγγραφέας τεσσάρων (4) βιβλίων με αντικείμενο την Ηλεκτρονική και τις Τηλεπικοινωνίες.
Υπήρξε υπεύθυνος σημαντικών επιστημονικών και αναπτυξιακών έργων και είναι μέλος σε πολλές επιστημονικές και επαγγελματικές ενώσεις του κλάδου του.
Σημαντικό χρόνο αφιερώνει στην Ποίηση, στη Λογοτεχνία, στον Πολιτισμό και στη μελέτη της Ελληνικής και Παγκόσμιας Ιστορίας. Για τα θέματα αυτά αρθρογραφεί συχνά στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Είναι Πρόεδρος της Πολιτιστικής Ένωσης Αρμπουναίων και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Καλαβρυτινών Πολιτιστικών Συλλόγων «Αρχαίος Κλείτορας». Έχει τιμηθεί πολλαπλά για τη συνεισφορά του στα πολιτιστικά δρώμενα της Επαρχίας Καλαβρύτων.
Το 2021 κυκλοφόρησε η πρώτη ποιητική του συλλογή, με τον τίτλο «Στοχασμοί Ψυχής, Ονείρου Σκέψεις» από τις εκδόσεις Κούρος. Η νέα του ποιητική συλλογή (2023) από τον ίδιο εκδοτικό οίκο έχει τίτλο «Ευθυρρήμονες Λογισμοί». Δυο ακόμα ποιητικές του συλλογές βρίσκονται υπό έκδοση.
Είναι μέλος της Διεθνούς Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Εταιρίας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά, του Ελληνικού Πολιτιστικού Ομίλου Κυπρίων και άλλων Λογοτεχνικών φορέων. Έχει βραβευτεί πολλές φορές σε Ελληνικούς και Παγκόσμιους Λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.
Έργα του υπάρχουν σε αρκετές Ελληνικές Ποιητικές Ανθολογίες και άλλα μεταφράστηκαν και συμπεριελήφθησαν σε Ποιητικές Ανθολογίες στο εξωτερικό. Πολλά ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου